دبیرستان نمونه دولتی شایسته کلاس 7/1

یا ابا عبدالله

حسین یا مظلوم...

دانش آموزان کلاس پایه هفتم
دبیرستان نمونه دولتی شایسته کلاس 7/1 یا ابا عبدالله

حسین یا مظلوم...

http://up.alamto.com/morteza/img/moharam-pics1-7.jpg

حسین یا مظلوم...

 

چراغ زندگی من ارباب من

صراط بندگی من ارباب من

برکت عمرم شده، آقا همین

روضه ی خونگی من ارباب من


برچسب‌ها: شعر حسینی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:15 | نویسنده : ساجده قبادی |

علی اکبر

Image result

از حضرت خورشید بلی می گیرد

آئینه شباهت جلی می گیرد

او نیمه ی سیبی ست که در معراجش

دستان محمد از علی می گیرد


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : پنج شنبه 29 مهر 1395 | 16:12 | نویسنده : ریحانه افروز |

علی اصغر

http://www.irjavan.com/wp-content/uploads/2014/10/Imam-Hussain-4-irjavan.com_.JPG.jpg

وقتی حسین(ع)
مصحف کوچش را
درودن رحل دستانش گرفت
تا با صوت خوشش آیه ی جهاد بخواند
تیری سیاه چوب
مته وار،
صفحه ی نازکش را
پاره کرد
واژه
واژه
خون چکید 
بر رحل حسین.
حسین(ع) آن روز
به رشته ی تحریر در آورد
کتاب هدایت جهانیان را

 


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : پنج شنبه 29 مهر 1395 | 16:5 | نویسنده : ریحانه افروز |

یا حسین مظلوم

السلام ای وادی کرببلا

 

السلام ای سرزمین پر بلا

 

السلام ای جلوه گاه ذوالمنن

 

السلام ای کشته های بی کفن


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : دو شنبه 26 مهر 1395 | 15:10 | نویسنده : ریحانه افروز |

9 ذوالقعده . نامه ی مسلم بن عقیل به امام حسین (ع)

 

9 ذو القعده / نامه حضرت مسلم به امام حسین (ع) 

 

9 ذو القعده / نامه حضرت مسلم به امام حسین (ع)

در چنین روزی جناب مسلم (ع) بعد از استقبال و بیعت مردم نامه‌ای مبتنی بر آمادگی کوفیان به امام حسین (ع) نوشت. ایشان به سفیری امام حسین برای بررسی اوضاع کوفه فرستاده شده بود. ایشان به امام حسین (ع) خبر بیعت هجده هزار نفر را داد.

نامه حضرت مسلم به امام حسین (ع)

 

در این روز از سال ۶۰ هجرى حضرت مسلم (ع) ۲۷ روز قبل از شهادتش نامه‌ای براى امام حسین (ع) نوشت و به آن حضرت خبر داد که ۱۸۰۰۰ نفر با او بیعت کرده‌اند.


برچسب‌ها: نامه مسلم بن عقل به امام حسین دبیرستان نمونه دولتی شایسته

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:41 | نویسنده : عسل نوروزی |

فعالیت‌های امام حسین (ع) در مکه، سال ۶۱ هجری

فعالیت‌های امام حسین (ع) در مکه، سال 61 هجری

فعالیت‌های امام حسین (ع) در مکه، سال ۶۱ هجری

امام حسین (ع) پس از رسیدن به مکه در آنجا دست به فعالیت‌هایی زدند، در طول مدت اقامتشان اقداماتی در راستا هدف خود انجام دادند که به برسسی آنها می پردازیم.

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

بعد از مرگ معاویه در سال ۶۰ هجری قمری یزید به قدرت رسید. او برای استوار شدن حکومتش تصمیم گرفت تا بدون فوت وقت از تمام مردم بیعت بگیرد. به همین منظور یزید در نامه‌ای مهم از ولید بن عتبه حاکم وقت مدینه خواست تا به سرعت از چهار نفر از سرشناسان مدینه که در راس آنان امام حسین (ع) قرار داشت بیعت بگیرد.

ولید شبانه امام حسین (ع) را برای اخذ بیعت احضار نمود ولی حضرت از بیعت شبانه امتناع کرد و آن را به وقت دیگری موکول نمود و توانست در ۲۷ یا ۲۸ رجب سال ۶۰ هجری بدون اینکه بیعت کند، همراه اعضای خانواده‌اش از مدینه خارج شود و به سمت مکه حرکت کند. امام حسین (ع) و همراهانش در روز سوم شعبان وارد مکه شدندو در منزل عباس بن عبدالمطلب اقامت گزیدند.

ورود امام حسین (ع) به مکه با استقبال فراوان همراه بود. زیرا امام در نظر مردم سروری بزرگ و پسر دختر پیامبر (ص) بود و در آن زمان هیچکس را در شان و مرتبه با حضرت برابر نمی‌دانستند و همین امر باعث ایجاد موقعیت ممتازی برای امام بود.

اقامت امام حسین (ع) در حرم امن الهی و همچنین نزدیک بودن ایام حج دو مزیت برای امام داشت، اول آنکه حضرت را -موقتا- از گزند امویان محفوظ می‌داشت و دیگر آنکه حضور مردم از مناطق مختلف؛ فضا را برای روشن کردن افکار عمومی فراهم می‌کرد. اما این موقعیت مکه دائمی نبود و امام حسین (ع) بیش از هرکس دیگری می‌دانست که امویان در مکه نیز او را آرام نخواهند گذاشت و اگر موفق به اخذ بیعت از او نشوند حتی حرمت مکه را هم زیر پا می‌گذارند.

امام حسین (ع) نمی‌توانست حکومت فردی فاسق، ظالم و هتاک را بر ممالک اسلامی بپذیرد؛ در نتیجه ناگزیر بود تا نهضتی را علیه امویان به راه اندازد. البته نهضت و قیام امام حسین (ع) یک حرکت کور و بی هدف نبود بلکه از برنامه ریزی دقیق و استراتژی مشخص برخوردار بود که مرحله به مرحله به اجرا درآمد و بخشی از آن در مکه پیاده شد که در این نوشتار به آن پرداخته می‌شود.

 

ملاقات‌ها

یکی از راهبرد‌های امام حسین (ع) در مکه ملاقات و رایزنی با مردم مکه و حجاجی بود که از سایر مناطق برای انجام حج به مکه می‌آمدند. این ملاقات‌ها بهترین فرصت برای اطلاع رسانی به مردم و روشن کردن افکار عمومی جامعه اسلامی درباره امویان بود.

در این دوره مردم مکه و همچنین زائران خانه‌ی خدا گروه گروه به ملاقات امام حسین (ع) می‌آمدند و با حضرت رفت و آمد می‌کردند. امام حسین (ع) در این دوره ملاقات‌هایی را با شخصیت‌های برجسته آن زمان داشتند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

استقبال ساکنان مکه از امام حسین (ع) باعث شد تا حضرت اقدام به برگزاری نماز جماعت در این شهر نماید و این کار به یکی از فعالیت‌های روزمره حضرت در مکه تبدیل شد.

 

عبدالله بن زبیر

در میان شخصیت‌های مطرح آن دوران عبدالله بن زبیر بیشترین ملاقات‌ها را با امام داشت و بنابر گفته‌ی ابوحنیفه دینوری او روزی دو بار با امام حسین (ع) دیدار می‌کرد و تلاش داشت تا اطلاعات دقیقی از فعالیت‌های حضرت در مکه داشته باشد تا با استفاده از آن بتواند رفتارهای خود را به دقت طرح ریزی کند.

به همین منظور، زمانی که از تصمیم قطعی امام حسین (ع) برای حرکت به کوفه اطمینان یافت نزد حضرت آمد و پس از مدتی گفتگو از حضرت خواست تا در مکه بماند و قیام کند و قول همکاری و مساعدت داد. امام حسین (ع) برای حفظ حرمت مکه از تعدی امویان و همچنین سوء نیت ابن زبیر پیشنهاد او را نپذیرفت.

 

عبدالله بن عباس

عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب یکی دیگر از افرادی بود که در مکه با امام حسین (ع) دیدار کرد. منابع تاریخی دو ملاقات بین امام و ابن عباس را گزارش کرده‌اند که در هر دو دیدار ابن عباس با یادآوری سابقه‌ی بد کوفیان در عدم حمایت از امام علی (ع) و امام حسن (ع)، حضرت را از رفتن به کوفه برحذر می‌دارد و پیشنهاد می‌کند که حضرت در مکه بماند و یا آنکه به یمن برود و اگر هم در رفتن به کوفه اصرار دارد لااقل زنان و کودکان را با خود نبرد.

 

محمد بن حنفیه

محمد بن حنفیه هم زمانی که جدیت امام را برای سفر به کوفه دید به ملاقات حضرت آمد و تلاش کرد تا امام حسین (ع) را از رفتن به کوفه باز دارد ولی حضرت سخنان او را نپذیرفت.

پس از بررسی محتوای ملاقات‌های امام حسین (ع) با شخصیت‌های برجسته‌ی حاضر در مکه متوجه می‌شویم که هر کدام از این افراد نظرات خود را درباره‌ی نهضت به امام منتقل می‌کردند و تلاش داشتند تا حضرت را از رفتن به عراق منصرف سازند. با مراجعه به سخنان این افراد -غیر از عبدالله بن زبیر- متوجه می‌شویم که سخنان آنان از روی خیرخواهی بوده و آنان دوست نداشتند که از جانب یزید گزندی به امام برسد و به همین علت کوشیدند تا حضرت را از سفر به عراق منصرف سازند. امام حسین (ع) هم که به نیات خیرخواهانه آنان واقف بود نظرات آنان را شنید و در کمال احترام با آنان برخورد کرد ولی آن سخنان مورد پذیرش امام قرار نگرفت زیرا سرانجام عمل به سخنان این افراد پذیرش ننگ بیعت با شخص فاسدی چون یزید بود که خود این افراد هم مجبور شدند برای حفظ جان به آن تن دهند.

در این میان تنها عبدالله بن زبیر نظری متفاوت از بقیه داشت و حضرت را به قیام و حرکت به عراق تشویق می‌کرد. زیرا عبدالله بن زبیر حضور امام را در مکه مانعی بر سر راه خود می‌دید و به این نتیجه رسیده بود که تا زمانی که امام حسین (ع) در مکه حضور دارد نمی‌تواند خود را به عنوان رهبر یک قیام ضد اموی مطرح سازد.    

 

برگزاری نماز جماعت

استقبال ساکنان مکه از امام حسین (ع) باعث شد تا حضرت اقدام به برگزاری نماز جماعت در این شهر نماید و این کار به یکی از فعالیت‌های روزمره حضرت در مکه تبدیل شد. حضور مردم در نماز جماعت به همراه دیگر فعالیت‌های امام حساسیت امویان را برانگیخت و عمرو بن سعید حاکم مکه گزارشی از اعمال امام در مکه را برای یزید نوشت.

 

نامه‌نگاری

یکی دیگر از فعالیت‌های امام حسین (ع) در مکه نوشتن نامه به افراد سرشناس جامعه اسلامی بود. امام حسین (ع) در این نامه‌ها کوشید تا با تشریح وضعیت جامعه اذهان مردم را برای اقدام علیه امویان آماده کند. گاهی حضرت خود ابتدا به افرادی نامه می‌نوشت و آنان را دعوت می‌کرد و گاهی هم نامه‌های امام حسین (ع) در پاسخ به نامه‌های دیگران به نگارش در می‌آمد.

 

بزرگان بصره

امام حسین (ع) نامه‌ایی به بزرگان بصره چون مالک بن مسمع بکرى، احنف بن قیس، منذر بن جارود، مسعود بن عمرو، قیس بن هیثم و عمرو بن عبید الله بن معمر نوشت که متن همه آن‌ها یکسان بود. امام در ضمن آن نامه به شایستگی خود و خاندانش برای جانشینی پیامبر (ص) اشاره کرد و آنان را به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) دعوت نمود. حضرت در این نامه یادآور شد که سنت مرده و بدعت زنده شده است و اگر دستور مرا اطاعت کنید شما را به راه راست هدایت می‌کنم.

 

محمد بن حنفیه و بنی هاشم

امام حسین (ع) در نامه‌ای به برادر خود محمد بن حنفیه و بنی هاشم نوشت: «هرکس که به من ملحق شود به شهادت می‌رسد و هر کس به من نپیوندد پیروزی را درک نخواهد کرد.»

 

عمرو بن سعید بن عاص

عمرو بن سعید بن عاص از بزرگان بنی امیه در نامه‌ای از امام خواست تا به مدینه بازگردد و در امان باشد. امام حسین (ع) در ضمن نامه‌ای به او پاسخ داد: «بهترین امان‌ها، امان پروردگار است.»

هر چند سفر امام حسین (ع) به مکه برای پرهیز از بیعت با یزید بود ولی امتناع از بیعت تنها هدف امام از این مسافرت نبود و نمی‌توان گفت که حضرت در این دوران موضعی منفعلانه داشته و در انتظار حوادث آینده؛ نظاره‌گر رخدادهای اطراف خود بوده است.

یزید بن معاویه

یزید اشعاری را به همراه نامه‌ای برای مردم مدینه فرستاد و آنان هم نامه را به امام حسین (ع) تحویل دادند و امام حسین (ع) هم در پاسخ این نامه نوشت: «وَ إِنْ کَذَّبُوکَ فَقُلْ لی‏ عَمَلی‏ وَ لَکُمْ عَمَلُکُمْ أَنْتُمْ بَریئُونَ مِمَّا أَعْمَلُ وَ أَنَا بَری‏ءٌ مِمَّا تَعْمَلُون {یونس/۴۱] و اگر تو را تکذیب کردند، بگو: عمل من براى من، و عمل شما براى شماست؛ شما از آنچه من انجام مى‌‏دهم بیزارید و من (نیز) از آنچه شما انجام مى‌‏دهید بیزارم.» که این آیه گویای جدایی اسلام از کفر و تبرای متقابل پیامبر (ص) با کفار و منکران خداست و حضرت با ارسال این پاسخ محکم به تبیین دیدگاه خود نسبت به امویان پرداخت.

 

نامه به مردم کوفه

امام حسین (ع) هنگامی که با انبوه نامه‌های کوفیان که حضرت را برای حکومت دعوت می‌کردند مواجه شد؛ برای پاسخ به مردم کوفه در نامه‌ای نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم‏ از حسین بن على به گروه مومنان و مسلمانان. اما بعد، هانى و سعید با نامه‌‏هاى شما پیش من آمدند همه آنچه را که مطرح کردید و یادآور شدید دانستم، گفته اغلب شما این بود که امام نداریم، نزد ما بیا، شاید خداوند به سبب تو ما را بر حق و هدایت جمع کند. اکنون برادر و پسر عمو و معتمد و اهل خاندانم را سوى شما فرستادم به او گفتم که وضع و نظرتان را برایم بنویسد اگر نوشت که رأى جماعت و اهل فضیلت و خرد چنان است که فرستادگانتان به من گفته‏‌اند و در نامه‌‏هایتان خوانده‌‏ام انشاءالله به زودى پیش شما مى‏آیم. به جان خودم سوگند که امام کسی نیست مگر آنکه به کتاب عمل کند و انصاف گیرد و مجرى حق باشد و خویشتن را وقف خدا کند. والسلام.»

امام حسین (ع) در این نامه ضمن یادآوری سخنان کوفیان آمدن خود را مشروط بر استواری آن‌ها در گفتارشان می‌کند و فرستادن مسلم بن عقیل هم برای تایید همین موضوع است. حضرت در پایان به بیان ویژگی‌های امام در جامعه می‌پردازد که گویای اندیشه‌های ناب حضرت درباره اداره جامعه است.  

 

نتیجه

هر چند سفر امام حسین (ع) به مکه برای پرهیز از بیعت با یزید بود ولی امتناع از بیعت تنها هدف امام از این مسافرت نبود و نمی‌توان گفت که حضرت در این دوران موضعی منفعلانه داشته و در انتظار حوادث آینده؛ نظاره‌گر رخدادهای اطراف خود بوده است. بلکه با مراجعه به منابع اولیه تاریخی می‌یابیم که حضرت در دوران اقامت در مکه فعالیت‌های متعددی داشته است که ملاقات با افراد سرشناس نامه‌نگاری با بزرگان و ... از آن جمله هستند و در واقع می‌توان گفت که نهضت سرخ عاشورا حاصل همین فعالیت‌های امام می‌باشد.

 

منبع :سایت تخصصی امام حسین ( ع )



برچسب‌ها: امام حسین ( ع ) عسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:34 | نویسنده : عسل نوروزی |

معنای لغوی واژه کربلا و ارتباط آن با وقایع تاریخی

معنای لغوی واژه کربلا و ارتباط آن با وقایع تاریخی

 

سرزمین کربلا،مکانی استثنایی و تاریخ‌ساز بوده است. برای تحقیق پیرامون ابعاد مختلف و اتفاقات رخ‌داده در این زمین مقدس، لازم است معنای لغوی واژه‌ی کربلا بررسی شود.

 در این نوشتار سعی می‌شود ارتباطِ اتفاقات رخ‌داده در این سرزمین با نامی که برای آن در نظر گرفته شده است، ازنظر تاریخی و لغوی موردبحث قرار گیرد. 

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

سرزمین کربلا، مکانی استثنایی و تاریخ‌ساز بوده و در متون دینی پیرامون این سرزمین مطالب متعددی عنوان شده است.

برای تحقیق پیرامون ابعاد مختلف و اتفاقات رخ‌داده در این زمین مقدس، لازم است معنای لغوی واژه‌ی کربلا بررسی شود.

 در این نوشتار سعی می‌شود ارتباطِ اتفاقات رخ‌داده در این سرزمین با نامی که برای آن در نظر گرفته شده است، ازنظر تاریخی و لغوی موردبحث قرار گیرد.

 بررسی معنای لغوی واژه‌ی کربلا، در چند حوزه انجام می‌شود:

معنای کربلا در کتب تاریخی:

  • کربلا از "کربله" گرفته شده که به معنی رخوت، نرمی و سستی در گام‌هاست، به خاطر نرمی که در خاک آنجاست و یا از دو کلمه‌ی "کور" و "بابل" ترکیب یافته؛ یعنی مجموع قریه و آبادی‌های بابلیه یا از انضمام کرب و آل یعنی حرم خدا و جایگاه مقدس خدایی.(۱)
  • از دو کلمه‌ی کار و بالا پدید آمده، یعنی عمل بالا و آسمانی و مقصود محل عبادت و نماز است.(۲)
  • برخی اسم کربلا را از کرب و ایل مرکب دانسته‌اند. کرب به معنای حرم و ایل به معنای الله -حرم الله- و دلالت می‌کند که آنجا حرم الله است و مردم در آن عبادت می‌کنند.(۳)
  • کربلا زمین زراعتی بوده و جزء مملکت کلدانیین(۴) به شمار رفته و بعدازآن، ساسانیان حکمران این اماکن بودند و بعضی می‌گویند: کربلا معبد و محل عبادت نصارای اطراف کربلا مثل نینوا بوده که چه‌بسا یکی از احتمالاتی که در تسمیه کربلا آمده است، شاهد این امر باشد.(۵)
  • یاقوت حموی، جغرافیدانِ و تاریخ‌نویس سده‌ ی ششم هجری، چنین آورده است: کربلا محلی است که حسین بن علی ـ‌ع -  در آنجا کشته شد و اشتقاق آن از "کربله"ای که معنای رخوت و سستی است که در دو قدم پدید می‌آید و چون زمین کربلا چنین است، ازاین‌جهت به این نام نامیده شده و یا از "کربله"ای مشتق است که به معنی پاک کردن گندم و مانند آن از سنگریزه و خاشاک است و چون این زمین خالی از سنگ و ریگ است، کربلا نامیده می‌شود و یا از "کربل" که اسم علف خاصی است، پدید آمده؛ زیرا که این گیاه در آن صحرا زیاد می‌روید.(۶)

کربلا از دیدگاه لغوی:

  • ظاهراً این لفظ در اصل "کرب بلا" بوده باشد باء اول را حذف کرده‌اند؛ چراکه چون دو کلمه را ترکیب دهند و آخر کلمه‌ ی اول و اول کلمه‌ ی آخر از یک جنس باشند، آخر کلمه‌ی اول را حذف می‌کنند.(۷)

کربلا از دیدگاه یک اندیشمند:

  • عباس محمود عقاد، نویسنده‌ی معروف سده‌ ی چهاردهم هجری قمری، این‌گونه می‌نویسد: کربلا: حرم مقدس. در قدیم "کور بابل" خوانده می‌شد، سپس به کربلا تبدیل شد و این تبدیل و تصحیف، این زمین را در معرض تبدیلی دگر قرار داد که جمع بین کرب و بلا گردید و نام و نشانی از آن‌ها در ذاکره‌ها و حافظه‌ها یافت نمی‌شد، جز این‌که گاهی از آن به نینوا یاد می‌شد تا آن‌که کاروان حسین ـ‌‌ع -  را به‌اجبار و اکراه در این سرزمین فرود آوردند و از آن روز، تاریخ این زمین با تاریخ تمامی اسلام قرین گردید، درحالی‌که حق این است که با تاریخ انسانیت قرین گردد تا هر وقت که نشانی از فضیلت انسانی یافت شود.(۸)

معنی کربلا از دیدگاه روایات:

در اینجا به ذکر دو روایت بسنده می‌کنیم:

  • جبرئیل به پیامبر اکرم ـ‌ص ـ عرض نمود: این نوه‌ی شما (جبرئیل با دستش به امام حسین ـ‌ع ـ اشاره کرد) همراه با جمعی از فرزندان و اهل‌بیت و نیز گروهی از برگزیدگان و نیکان امتت در کنار فرات، منطقه‌ای که به آن کربلا گفته می‌شود، کشته می‌شود. ازاین‌جهت کربلا نامیده می‌شود که در آن سرزمین از ناحیه حق‌ ستیزان -آنان که با تو و فرزندانت دشمنی دارند- حزن و اندوهی  بر اهل‌بیت تو وارد می‌شود که هیچ‌گاه اندوه و ماتم آن مصیبت بزرگ و جان‌سوز، فراموش نخواهد شد. البته این نقطه از زمین، مقدس و پاکیزه‌ترین مکان‌های روی زمین محسوب می‌گردد و از احترام و قداست خاصی برخوردار است و این قطعه، از زمین‌های بهشت می‌باشد.(۹)
  • وقتی به امام حسین ـ‌ع ـ عرض کردند اسم این زمین کربلاست، فرمودند: پیامبر به‌راستی سخن فرموده: این زمین غم و اندوه و بلاست (کرب و بلا).(۱۰)

نتیجه: از بررسی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود که زمین کربلا از قدیم‌الایام و حتی قبل از واقعه‌ی عاشورا زمینی مورداحترام و جایگاه عبادتِ خداوند متعال بوده است.

 بر اساس نظر معصومین (ع)، به دلیلِ حزن و اندوه مصیبت سیدالشهدا ـ‌ع ـ و اهل‌بیت و یارانِ ایشان، این سرزمین کربلا نامیده شده است.

 

منبع: برگرفته از کتاب اینجا کربلاست، جلد اول تفسیر و حدیث، تاریخ و جغرافی، نوشته‌ی سید مجتبی بحرینی



برچسب‌ها: کربلا دبیرستان نمونه دولتی شایستهعسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:28 | نویسنده : عسل نوروزی |

زیارت امام حسین ( ع ) در چه روز ها و ماه هایی مستحب است ؟

در چه روزها و ماه‌هایی زیارت امام حسین (ع) مستحب است؟

در چه روزها و ماه‌هایی زیارت امام حسین (ع) مستحب است؟

در منابع روایی تأکید فراوانی بر زیارت امامان معصوم (ع) به‌ویژه زیارت امام حسین (ع) شده است و افرادی که بدون عذر به زیارت نروند مورد نکوهش قرارگرفته‌اند.

در روایات ما، به زیارت امام حسین (ع) در تمام ایام سال توصیه شده است؛ اما در برخی روزها و لحظات، تاکید بیشتری شده و برای آن ثوابهایی ویژه‌ای نقل کرده‌اند.

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

زیارت امام حسین (ع) در تمام ایام سال و هر زمان که انسان توانایی داشته باشد مطلوب است. امام صادق (ع) فرمود: «سزاوار است که شخص توانگر سالی دو مرتبه و انسان تهیدست سالی یک‌بار به زیارت امام حسین (ع) برود.»

امام کاظم (ع) فرمود: «در حق امام حسین (ع) جفا نکنید (زیارتش را ترک نکنید). انسان ثروتمند و توانگر هر چهار ماه یک‌مرتبه به زیارتش برود و انسان تهی‌دست تکلیفی ندارد، مگر به مقدار توانایی او و خداوند آنچه در توان بندگان نیست تکلیف نکرده است.»

اما به جهت فضیلت برخی از زمان‌ها به زیارت امام حسین (ع) سفارش بیشتری شده است که به ذکر تعدادی از این روایات بسنده می‌شود:

۱. شب جمعه: صفوان جمّال روایت کرده است: «وقتی امام صادق (ع) به حیره (منطقه‌ای بود در کوفه) تشریف آوردند به من فرمود: آیا مایل به زیارت قبر حسین (ع) هستی؟ گفتم: فدایت شوم، آیا قبر آن حضرت را زیارت می‌کنی؟ آن حضرت فرمود: چگونه آن را زیارت نکنم و حال آنکه خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و پیامبران و اوصیا به زمین هبوط و او را زیارت می‌کنند. البتّه حضرت محمد ‌‌(ص) برترین پیامبران است و ما برترین اوصیاء هستیم.»

۲. روز عرفه: امام صادق (ع) فرمود: «کسی که در روز عرفه با معرفت و شناخت به حق آن حضرت به زیارت قبر مطهرش برود، خداوند منان ثواب هزار حج و هزار عمرۀ مقبول و هزار بار جنگ کردن با دشمنان خدا در رکاب نبی مرسل یا امام عادل به او می‌دهد.»

۳. ماه رجب و ماه شعبان: احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی می‌گوید: «از حضرت امام رضا (ع) پرسیدم: در چه ماهی حضرت امام حسین (ع) را زیارت کنیم؟ آن حضرت فرمود: در نیمۀ ماه رجب و نیمۀ ماه شعبان.»

۴. روز عاشورا و روز اربعین: جابر جعفی می‌گوید: «در روز عاشورا خدمت امام صادق (ع) رسیدم، آن حضرت به من فرمود: این گروه (زائران اباعبدالله الحسین) زائران خدا هستند و بر او واجب است که زائر را اکرام کند. کسی که نزد قبر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب عاشورا بیتوته کند، روز قیامت خدا را درحالی‌که به خون خودش آلوده است، ملاقات می‌کند؛ گویا در رکاب حضرت اباعبدالله (ع) در سرزمین کربلا شهید شده است. کسی که قبر امام حسین (ع) را روز عاشورا زیارت و بالای قبر بیتوته کند، مثل کسی است که در مقابل آن حضرت شهید شده باشد.در روایتی امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین شمرده اند .



برچسب‌ها: عسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:22 | نویسنده : عسل نوروزی |

۹ روایت در خصوص ثواب زیارت سیّدالشهدا (ع) در عاشورا در کربلای معلّی

9 روایت در خصوص ثواب زیارت سیّدالشهدا (ع) در عاشورا در کربلای معلّی

۱. قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه السلام مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه السلام لِیَوْمِ عَاشُورَاءَ وَ]أَوْ[ بَاتَ عِنْدَهُ کَانَ کَمَنِ اسْتُشْهِدَ بَیْنَ یَدَیْهِ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز عاشورا، قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند و (یا) نزد قبرش تا صبح بیتوته کند، مانند کسی است که نزد حضرتش شهید شده باشد.

۲. عَنْ حَرِیزٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه السلام یَوْمَ عَاشُورَاءَ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس حسین بن علی را روز عاشورا زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

۳. عَن الصّادِقِ علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه السلام یَوْمَ عَاشُورَاءَ عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ وَ اَوجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّهُ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز عاشورا، حسین بن علی علیه السلام را در حالیکه به حقّ او آگاه است، زیارت کند، گویا مانند کسی است که خداوند را در عرش الهی زیارت کرده است و خداوند بهشت را برای او واجب می کند.

۴. عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام یَوْمَ عَاشُورَاءَ عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز عاشورا قبر حسین بن علی علیه السلام را در حالیکه به حقّ او آگاه است زیارت کند، گویا مانند کسی است که خداوند را در عرش الهی زیارت کرده است.

۵. عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَهُ یَوْمَ عَاشُورَاءَ فَکَأَنَّمَا زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز عاشورا، حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند، پس گویا خداوند را در بالای عرش الهی زیارت کرده است.

۶. عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ الْعَمِّیِّ عَمَّنْ ذَکَرَهُ عَنْهُمْ علیهم السلام قَالَ: مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه السلام یَوْمَ عَاشُورَاءَ کَانَ کَمَنْ تَشَحَّطَ بِدَمِهِ بَیْنَ یَدَیْهِ.

از ائمه علیهم السلام روایت شده است که فرمودند: هرکس روز عاشورا، حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند، مانند کسی است که در برابر وی در خون خود غلطیده باشد.

۷. عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: مَنْ زَارَهُ (الْحُسَیْنَ علیه السلام) یَوْمَ عَاشُورَاءَ حَتَّى یَظَلَّ عِنْدَهُ بَاکِیاً حَزِیناً کَانَ کَمَنِ اسْتُشْهِدَ بَیْنَ یَدَیْهِ حَتَّى یُشَارِکَهُمْ فِی مَنَازِلِهِمْ فِی الْجَنَّهِ.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز عاشورا حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند و نزدش گریان و اندوهناک گردد، مانند کسی است که در مقابلش به شهادت رسیده باشد و در منازل ایشان در بهشت شریک خواهد بود.

۸. رُوِیَ أَنَّ مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه السلام فِی یَوْمِ عَاشُورَاءَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ.

روایت شده است که هرکس حسین بن علی علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند، خداوند گناه گذشته و آینده اش را می آمرزد.

۹. رُوِیَ أَنَّ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَقْضِیَ حَقَّ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله وَ حَقَّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ حَقَّ فَاطِمَهَ علیهماالسلام فَلْیَزُرِ الْحُسَیْنَ علیه السلام یَوْمَ عَاشُورَاء.

روایت شده است که هرکس می خواهد حقّ رسول خدا صلّی الله علیه وآله، حقّ امیرالمؤمنین و حقّ فاطمه علیهماالسلام را به جای آورد، روز عاشورا، حسین بن علی علیه السلام را زیارت کند.

منبع :برگرفته از کتاب همراه با محرم و صفر

  


برچسب‌ها: عاشورا دبیرستان نمونه دولتی شایسته عسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:15 | نویسنده : عسل نوروزی |

باز این چه شورش است که در خلق آدم است

 کارت پستال ویژه محرم , کارت پستال ماه محرم

باز این چه شورش است که در خلق عالم است        باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

 

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین                 بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

 

این صبح تیره باز دمید از کجا کزو                          کار جهان و خلق جهان جمله در هم است

 

گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب                                  کاشوب در تمامی ذرات عالم است

 

گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست                         این رستخیز عام که نامش محرم است

 

در بارگاه قدس که جای ملال نیست                       سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است

 

جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند                                  گویا عزای اشرف اولاد آدم است

 


برچسب‌ها: ماه محرمدبرستان نمونه دولتی شایسته عسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:8 | نویسنده : عسل نوروزی |

سلام بر حسین (ع )

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 15:5 | نویسنده : عسل نوروزی |

محرم بهترین ماه

 

محرم بهترین ماه


از زمین تا آسمان آه است می دانی چرا؟
یک قیامت گریه در راه است می دانی چرا؟

بر سر هر نیزه خورشیدی ست یک ماه تمام
بر سر هر نیزه یک ماه است می دانی چرا؟

اشهد ان لا...شهادت اشهد ان لا ...شهید
محشر الله الله است می دانی چرا؟

یک بغل باران الله الصمد آورده ام
نوبهار قل هوالله است می دانی چرا؟

راه عقل ازآن طرف راه جنون از این طرف
راه اگر راه است این راه است می دانی چرا؟

از رگ گردن بیا بگذر که او نزدیک توست
فرصت دیدار کوتاه است می دانی چرا؟

از کجا معلوم شاید ناگهانت برگزید
انتخاب عشق ناگاه است می دانی چرا؟

از محرم دم به دم هر چند ماتم می چکد
باز اما بهترین ماه است می دانی چرا؟

 

مداحی محرم, اشعار محرممداحی محرم, اشعار محرم

منبع : بیتوته

 


برچسب‌ها: دبیرستان نمونه دولتی شایستهاشعار درباره ی محرم عسل نوروزی

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 14:50 | نویسنده : عسل نوروزی |

واقعه کربلا

آنروز ز دشت کربلا خون بارید       از ابر سیاه نینوا خون بارید

   آن لحظه که شد شهید فرزند رسول       از زخم دل ستاره ها خون بارید


برچسب‌ها: کربلاشهیدرسول

تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 | 16:16 | نویسنده : عاطفه نقی پور |

شعر حسینی

سنج بزن عشق! كه وقت عزاست 
«ماه محرم»- طف خون- «كربلا»ست 
وقت شد اي اشك كه جاري شوي 
زمزمه زمزم زاري شوي 
نوحه واويل بخوان آه من 
«تار» چكيده ست با «الله» من 
صبر و تحمل به عزا سخت شد 
جامه به تن پاره كنم- وقت شد 
اشك! تويي يار وفادار من 
نوحه گري- سينه زني كار من 
سينه و سر- ديده و نم- نينوا 
نوحه و زنجير و غم و «كربلا» 
فاصله يك اشك بود تا «حسين» 
ناله كنم: «يا علي» و «يا حسين» 
شعله آتش شده اشك همه 
نوحه شود شيون: «يا فاطمه» 
زخم به گلهاي «فدك» مي رسد 
ناله «زينب» به فلك مي رسد 
روي «مفاتيح» ز باغ «جنان» 
آينه باريده شب از آسمان 
تا كه بچيند گل سرخ «فدك» 
دست دعا پر زده سوي فلك 
از لب ني- نيزه سرودي خوش است 
بر غم «سجاد» سجودي خوش است 
شعله دهد- اشك دهد بيت- بيت 
خيمه غم سوخته «اهل بيت» 
شب پي يك ماه منيع آمدم 
وقت سحر شد ز «بقيع» آمدم 
از «فدك» و «علقمه» برگشته ام 
شاعر «هفتاد و دو تن» گشته ام 
شور ببين اشك! به حال «حسين» 
«ماه محرم» به هلال «حسين» 
ماه ببين چهره خوب «حسين» 
غرق طلوع است غروب «حسين» 
پرتو خون- تابش خورشيد ماست 
اين سر بي جسم كه بر نيزه هاست 
تير فلك! پسر بده آه را 
در دل «گودال» ببين ماه را 
«يا علي» از ماتم «زهرا» بگ 
وگريه كن و واي «حسينا» بگ 
وعشق خدا ساقي هر مستي است 
نام «حسين» است كه بر هستي است 
«باب نجات» است علمدار خون 
عطر «حسين» است حرم دار خون 
مژده ا... معك مي رسد 
راه «محرم» به «فدك» مي رسد 
شط گل سرخ علي- «علقمه» ست 
باغ فدك ارث غم «فاطمه» ست 
باغ فدك جلوه بهاري كند 
خون «حسين» آينه داري كند...
 
 
شجاع الدين ابراهيمي

برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 | 16:43 | نویسنده : ریحانه افروز |

حضرت زینب

Image result

زینب کبری سومین فرزند فاطمه و علی بن ابی‌طالب است. وی از زنان مقدس نزد شیعیان است و آن‌ها از وی با عنوان حضرت زینب یاد می‌کنند.

زینب خواهر حسین بن علی، در واقعه کربلا حاضر بود و

پس از آن نیز هنگام اسارت، در دفاع از حقانیت برادر خود، همانند علی بن حسین (امام چهارم شیعه) نقشی ویژه داشت.

زینب در سال ۶۸۱ میلادی معادل با سال ۶۲ هجری قمری درگذشت. پیشتر با عبدالله ابن جعفر ازدواج نموده، از وی سه پسر و دو دختر به دنیا آورد

و در نبرد کربلا در سال ۶۸۰ میلادی برابر با ۶۱ هجری قمری همراه برادرش حسین بود. پس از کشته شدن حسین، زینب نقش مهمی در محافظت

از جان برادرزاده‌اش علی ابن حسین ایفا کرده و به سبب

فداکاری و قهرمانی‌هایش، به لقب «قهرمان کربلا» مشهور شد.


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 | 16:1 | نویسنده : ریحانه افروز |

زره پوشیده از قنداقه بی شمشیر می آید

شجاعت ارث این قوم است مثل شیر می آید

به روی دست بابا آسمان هارا نشان کرده

چه قدر آبی به این چشمان بی تقصیر می آید..!

زبانش کودکانه است نمی فهمم چه می گوید

ولی می خوانم از چشمش که با تکبیر می آید

به  چیزی لب نزد جز آه از لطف ستم اما

نمی دانم چرا از دست دنیا سیر می آید!

جهانی را شفاعت می کند با قطره ی اشکی

که از چشمش تو گویی آیه ی تطهیر می آید!

الهی بشکند دست کماندار تو ای صیاد

که آهو بره ای شش ماهه در نخجیر می آید

چه زخمی خورده آیا بر کجای طفل شش ماهه!؟

که با خون دارد ز این زخم بوی شیر می آید!!

بخواب ای کودکم لالا... که سیرابت کند دشمن

بخواب ای کودکم لالا...که دارد تیر می آید...

 


برچسب‌ها: حضرت علی اصغر-محرم-امام حسین-دبیرستان نمونه دولتی شایسته-کلاس1-7

تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 13:27 | نویسنده : مبینا اشرفی |

تاره شش ماهه

یا حسین

سالیانیست که با روضه تو مانوسم

ز  ادب دست محبین تورا می بوسم

نکند روزی چشمان مرا قطع کنی!

من اگر  گریه برایت نکنم می پوسم.....


برچسب‌ها: محرم-دبیرسان شایسته-کلاس 7-1-

تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 12:56 | نویسنده : مبینا اشرفی |

بیوگرافی امام حسین (ع)

سلام.

امروز براتون بیوگرافی مختصری از امام حسین (ع) آماده کردم.


.

.

.

.

*** برای خواندن این مطلب روی ادامه ی مطلب کلیک کنید ***


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7محرمامام حسینزندگی نامهبیوگرافی امام حسینحسین بن علیعاشوراحسین

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 23 مهر 1395 | 10:26 | نویسنده : مینو اسماعیلی |

حدیث

ماه محرم

 امام حسین علیه السلام فرمودند:

 

لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا

 

کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت

 

 

(مناقب ابن شهر آشوب ج/4 ص/ 69)(بحار الانوار، ج 44، ص 192 )


برچسب‌ها: دبیرستان نمونه دولتی شایسته

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 22:9 | نویسنده : بهار خدایارپاریز |

علی اصغر

حرمله:پدر را بزنم یا پسر را؟

گفت:پسر را بزن پدر خودش می افتد.


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته 7 1 یگانه موسوی

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 21:43 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

ضریح

اینم داخل ضریح مطهر آقا اباعبدالله

تقدیم به همه عاشقان


برچسب‌ها: مدرسهنمونهدولتیشایسته71یگانهموسوی

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 20:46 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

شعر حسینی

 ماه محرم

ای حسین فاطمه این کینه هامان را ببین

قلب مجروح درون سینه هامان را ببین

یازده خورشید را کشتند و داغ تو فزون

تکه تکه زین ستم آیینه هامان را ببین


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 20:34 | نویسنده : ریحانه افروز |

شعر حسینی

 والپیپر های شهادت حضرت عباس (علیهم السلام)

با آب طلا نام حسین قابکنید

با نام حسین یادی از آب کنید

خواهید مه سر بلند و جاوید شوید

تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید

 


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته1-7

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 20:27 | نویسنده : ریحانه افروز |

ناخدای تشنه

والپیپر محرم,والپیپر,امام حسین,محرم,شهادت امام حسین,تصاویر محرم,تصاویر,عاشورا,تاسوعا,

 

ناخدای تشنه

 

فصل اول کتاب آلبوم عاشورا

اثری از: محبوبه زارع

 

سال چهارم هجرت;روز سوم شعبان.

اگر هزار و چهارصد و نوزده بار دیگر هم زمین چرخ بخورد،

باز در این صفحه ی تاریخ ،همان توقفی را خواهد داشت که خدا دارد....

 

 

ادامه در ادامه مطلب.....


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته عاشورا

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 13:26 | نویسنده : بهار خدایارپاریز |

بصیرت یعنی...

 

 

 

بصیرت یعنی....

یعنی بهترین تصمیم در بدترین شرایط.

یعنی مکر دشمن را به خودش برگردانی.

یعنی حقیقت زمانه را ببینی و لحظه ای غفلت نکنی.

یعنی همیشه چشمت به حسین باشد.

یعنی سنگی شوی بر دهان هر چه امان نامه است.


برچسب‌ها: دانش آموزان کلاس هفتم

تاريخ : چهار شنبه 21 مهر 1395 | 13:57 | نویسنده : ریحانه افروز |

تیر سه شعبه2

می خواستم درمورد تیر سه شعبه براتون بگم.

اکثر مردم فکر میکنن تیرسه شعبه سه تا سر

داره (مثل شکل بالا↑) اما تیرسه شعبه حقیقی

(تصویر پایینیه↓)

این تیر توسط حرمله(لعنت الله علیه) به گلوی

حضرت علی اصغر و چشمان مبارک حضرت 

عباس(ع) اصابت میکنه سه جای تیز داره که

درآوردنش از بدن غیرممکن بوده.

 


برچسب‌ها: مدرسه نمونه دولتی شایسته 7 1

تاريخ : سه شنبه 20 مهر 1395 | 13:0 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

کربلا

به امید روزی که بشه راه بین الحرمین رو طی کرد

خوش به سعادت کسایی که اربعین پیاده میرن کربلا

یا حسین


برچسب‌ها: مدرسهنمونهدولتیشایسته71

تاريخ : سه شنبه 20 مهر 1395 | 10:40 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

حدیث

 

 

من کشته ی اشکم....

 

 

هیچ مومنی مرا یاد نمیکند

 

 

مگر آنکه گریه میکند...

 

 

 

بحارالنور.جلد 44.صفحه 279


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: مدرسهنمونهدولتیشایسته71

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 19:19 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

آشفتگی ماه

 

شب اول محرم بود که چشمانم به ماه خیره شد.

 

 

قامت خمیده اش را که دیدم از او پرسیدم:.. چه 

 

 

شده که قامتت خمیده شده؟

 

آهی کشید و گفت:مگو که ماه شهادت حسین<ع>

 

 

رسیده است...


برچسب‌ها: مدرسه ی نمونه دولتی شایسته 1-7

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 16:16 | نویسنده : ستایش رحیم تبریزی |

زیارت عاشورا

 

اَلسَّلٰامُ عَلَيْكَ يٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ

 

، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ،

 

عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهٰارُ

 

 

، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيٰارَتِكُمْ

 

، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ،

 

وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ،

 

وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن

 

ادامه ی زیارت عاشورا در ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: دبیرستان نمونه دولتی شایسته زیارت عاشورا

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 مهر 1395 | 18:42 | نویسنده : دانش آموزان کلاس پایه هفتم |

ماه محرم

 

 

 

ماه خون ماه اشك ماه ماتم شد            بر دل فاطمه داغ عالم شد

 

 

فرا رسیدن ماه محرم  را به عزاداران راستینش تسلیت می گویم ...


برچسب‌ها: ماه محرم دبیرستان نمونه دولتی شایسته

تاريخ : دو شنبه 12 مهر 1395 | 17:34 | نویسنده : دانش آموزان کلاس پایه هفتم |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.